Aller belangrijkste vond ik toch wel geen vraag is te stom, moeilijk of raar. Liever te veel dan te weinig contact. En overal in mee denken, uitleg geven of antwoord geven naast het luisteren.
Bevallen september 2018
Het is maar 9 maanden contact maar het was prettig, persoonlijk en intiem. We deelden tenslotte alle gemakken en ongemakken van onze zwangerschap. Als we tijdens of buiten de contact momenten contact hadden werd geen een vraag of zorg momentje afgescheept. Er werd ook herhaaldelijk aan geven 'als er iets is gewoon aangeven of bellen'. Er werd geluisterd, informatie gegeven en mee gedacht. Daardoor werden we rustiger en de zorgen namen af of onze vraag werd beantwoord. Was er even niemand bereikbaar werd je wel altijd snel terug gebeld (als ze met een bevalling bezig zijn is het natuurlijk niet altijd mogelijk om gelijk op te nemen). Dus we hadden bij bel contact gelijk een van de meiden aan de telefoon en geen secretaresse of iets er tussen. Erg prettig was ook dat bij iedere fase van zwangerschap verteld werd wat er belangrijk was om bijvoorbeeld te regelen of info verstrekt. Zo kwam er bij ons nooit teveel tegelijk binnen. En niet te vergeten een eigen echo apparaat, ideaal vonden we dit. Ook al ben ik in het ziekenhuis bevallen was er contact tijdens bevalling. Ik ben in september bevallen, dat weekend was het top drukte. Er waren er veel bevalling voor hen. In het ziekenhuis was het die dag ook enorm. Ze gaven aan meestal langs te komen, maar dat lukte nu niet. Ze hadden het aardig druk en heel wat uurtjes meer er op zitten. Wel was er telefonisch contact. Weet ook niet het verschil over wel of niet langs komen, het voelde voor ons goed zo. De avond voor de bevalling werd ik gestript in het ziekenhuis, jammer dat ik dit moest vertellen aan hen. Het ziekenhuis zelf nam geen contact op voor overleg (heb ik ook bij de evaluatie bij hen aan gegeven). En ook eerste week na bevalling meerdere malen bezoek van ze gehad. Er werd overleg met de kraamhulp en met mij (dus niet over mij). Was wel erg jammer dat het over was. Er was 6 weken nog een contact moment, maar ja dat was het laatste. Aller belangrijkste vond ik toch wel geen vraag is te stom, moeilijk of raar. Liever te veel dan te weinig contact. En overal in mee denken, uitleg geven of antwoord geven naast het luisteren. Nu lijkt het een perfectionist verhaal. Maar ja we kunnen er niks anders van maken dat het top was.
Meer diensten
Verloskundig centrum RAAK biedt deskundige, persoonlijke en enthousiaste begeleiding rond jullie zwangerschap, bevalling en kraamtijd.
Wij staan voor je klaar!
Bel ons gerust als je je aan wil melden, bij vragen en/of zorgen of als je een pretecho in wil plannen.
Is je bevalling begonnen of is er sprake van spoed, bel dan direct.
Een e-mail sturen mag ook, we zullen deze zo snel mogelijk beantwoorden.
Meer ervaringen
Lees hoe anderen onze begeleiding en zorgverlening ervaren hebben.